top of page

Категорійний менеджмент

Відкритий тренінг

Місце проведення: м. Київ, вул. Еспланадна, (конференц-зал ТОТ)

Група: учасники з різних компаній

Програма: стандартна

10 700 грн*

Корпоративний формат

Місце проведення:  ваша територія

Група: учасники вашої компанії

Програма: адаптується та узгоджується із вами

Уточнюйте*

*При замовленні із сайту знижка 7% від вказаної ціни

*Вартість корпоративного формату уточнюйте у менеджера з продажів

Про тренінг

Тренер: Ольга Пестрецова-Блоцька

Тривалість: 2 дні (16 годин)

Напрям навчання:

Продажі та маркетинг

Мова: українська, російська

Після закінчення навчання кожен учасник отримує іменний сертифікат

Бонуси

  • розв’язки завдань

  • перелік літератури з категорійного менеджменту

  • приклади опису бізнес-процесу категорійного менеджменту

  • приклади стандартів і регламентів категорійного менеджменту

  • приклади бюджетів категорії

  • робочий Excel-файл «Прогнозування продажів», призначений для отримання прогнозного рівня продажів шістьма методами прогнозування

  • робочий Excel-файл «ABC, XYZ аналіз», призначений для проведення ABC і XYZ аналізу

  • консалтинговий супровід протягом двох тижнів після закінчення тренінгу

Опис

Тренінг Категорійний менеджмент.jpg

Кому:

категорійним і бренд-менеджерам, менеджерам з продажів і спеціалістам відділу продажів, керівникам відділів збуту, торговим агентам, товарознавцям, власникам бізнесу.

Ціль бізнес-тренінгу:

навчитись раціонально формувати асортимент підприємства, щоб максимально задовольнити попит споживачів, при цьому підвищуючи загальну маржинальність підприємства і скорочуючи витрати по всьому ланцюжку управління товарним потоком.

 

Після проходження тренінгу ви навчитесь:

  • формувати структуру товарної категорії

  • розраховувати основні властивості і показники асортименту

  • прогнозувати попит

  • планувати та аналізувати асортимент компанії, формувати асортиментну концепцію

  • оптимізувати поличний простір

  • оцінювати потенціал категорії і планувати її прибуток

  • оцінювати ефективність промоакцій

  • складати профілі стратегічних груп покупців

1. Сучасні методи управління асортиментом у торгівлі

  • Основні види систем управління асортиментом

  • Категорійний менеджмент: принципи, організація, методи управління. Досвід практичних рішень

  • Етапи впровадження категорійного менеджменту: реорганізація структури управління; формування товарних категорій; управління торговим асортиментом. Можливі проблеми і придбання

  • Стратегічні цілі і завдання підрозділів формування асортименту, роздрібних продажів і маркетингу в управлінні асортиментом

  • Місце і роль категорійних менеджерів в загальнофірмовій структурі управління

  • Методи мотивації та оцінка діяльності категорійних менеджерів з метою забезпечення цільових показників

 

2. Формування товарних категорій

  • Що таке категорія? Цілі і завдання формування товарних категорій

  • Структура категорії як основа для формування матриці

  • Ролі категорій при формуванні асортименту. Визначення ролі категорії в структурі асортименту: «комерційна»,  «Іміджева», «експериментальна». Формування асортиментного профілю товарних категорій

  • Визначення ролі категорії в структурі групи (генератор потоку, генератор прибутку, захисник, генератор готівки)

  • Формування структури товарної категорії. Вибір основної ознаки класифікації

  • Розробка структури товарної категорій

  • Розробка номенклатури товарних категорій

 

3. Методи аналізу асортименту

  • Оцінка потенціалу (прогноз продажів) товарної категорії

  • Прогнозування попиту. Методи і прийоми прогнозування

  • Визначення величини і структури попиту. Прогноз продажів нових товарі
  • Кореляційно-регресійний аналіз попиту
  • Фактори стабільності попиту (еластичність, сезонність, взаємодоповнюючі та взаємозамінні товарні групи)
  • Розуміння розрахунку методології вартості запасів (шляхів оптимізації товарних запасів), планової оборотності
  • Види і технології аналізу категорії: розрахунок показників обороту, прибутковості
  • Застосування методів оптимізації на основі АВС, XYZ-аналізу, технології SWOT-аналізу. Проведення комбінованого АВС, XYZ-аналізу
  • Визначення неліквідного і повільнооборотного асортименту; аналіз Матриці розвитку асортиментів
  • Аналіз запланованих і фактичних покупок. Збільшення коефіцієнта імпульсності
  • Оцінка ефективності використання площ і віддачі товарних груп
  • Ефективність введення нової позиції в категорію: способи розрахунку необхідності введення, прогнози ефективності присутності позиції в категорії
  • Формування концепції прибутковості асортименту
  • Аналіз структури брендів категорії; бренди-локомотиви й аутсайдери
  • Розробка системи показників асортименту

 

4. Планування та управління асортиментом

  • Позиціонування на ринку та цінова стратегія

  • Оцінка поточної прибутковості

  • Збалансованість асортименту

  • Прийняття рішень щодо товарообігу й оборотності

  • Прийняття рішень щодо підвищення прибутковості

  • Прийняття рішень щодо поличного простору та мерчандайзингу. Ефективність планограм та сезонні рішення

  • Прийняття рішень щодо прибутку категорії

  • Прийняття рішень щодо трейдмаркетингу та рекламним акціям

  • Прийняття рішень щодо приватних торгових марок

  • Формування асортиментної концепції товарної категорії: ланцюжок створення цінності

 

5. Робота з постачальниками

  • Робота з новими продуктами. Оцінка пропозицій

  • Робота з новими постачальниками. Оцінка сили постачальника. Управління постачальником

  • Умови взаємодії з постачальником

  • Етапи закупівель. Закупівельні процедури

  • Оцінка ефективності роботи з постачальником

 

6. Аналіз категорій, огляди, стратегії та бюджетування

  • Процес контроля та перевірки роботи з категорією

  • Бізнес-процес по контролю наявності асортиментної матриці в торговому залі магазину

  • Збір даних щодо ситуації категорії. Управлінський облік. Зовнішня інформація

  • Формування бюджетів категорії

Програма

Резюме тренера

Ольга Пестрецова-Блоцька – PhD з економіки, доцент, експерт-практик з підвищення ефективності діяльності підприємств, коуч по вдосконаленню і розвитку, сертифікований бізнес-тренер, CEO консалтингової компанії «Центр бізнес-технологій ТОТ».

Консультант Європейського Банку Реконструкції і розвитку щодо організаційного та процесного розвитку малого і середнього бізнесу.

Впровадженні консалтингові проєкти за даним напрямом: побудова ефективної системи логістики; управління товарними категоріями і запасами; аналіз і оптимізація асортименту; побудова ланцюга поставок; аналіз і прогнозування попиту і багато інших. 

Ольга Пестрецова-Блоцька
bottom of page