Категорійний менеджмент
*При замовленні із сайту – знижка 7% від вказаної ціни
*Вартість корпоративного формату уточнюйте у менеджера з продажів
Про тренінг
Тренер: Ольга Пестрецова-Блоцька
Тривалість: 2 дні (16 годин)
Напрям навчання:
Продажі та маркетинг
Мова: українська, російська
Після закінчення навчання кожен учасник отримує іменний сертифікат
Бонуси
-
розв’язки завдань
-
перелік літератури з категорійного менеджменту
-
приклади опису бізнес-процесу категорійного менеджменту
-
приклади стандартів і регламентів категорійного менеджменту
-
приклади бюджетів категорії
-
робочий Excel-файл «Прогнозування продажів», призначений для отримання прогнозного рівня продажів шістьма методами прогнозування
-
робочий Excel-файл «ABC, XYZ аналіз», призначений для проведення ABC і XYZ аналізу
-
консалтинговий супровід протягом двох тижнів після закінчення тренінгу
Опис
Кому:
категорійним і бренд-менеджерам, менеджерам з продажів і спеціалістам відділу продажів, керівникам відділів збуту, торговим агентам, товарознавцям, власникам бізнесу.
Ціль бізнес-тренінгу:
навчитись раціонально формувати асортимент підприємства, щоб максимально задовольнити попит споживачів, при цьому підвищуючи загальну маржинальність підприємства і скорочуючи витрати по всьому ланцюжку управління товарним потоком.
Після проходження тренінгу ви навчитесь:
-
формувати структуру товарної категорії
-
розраховувати основні властивості і показники асортименту
-
прогнозувати попит
-
планувати та аналізувати асортимент компанії, формувати асортиментну концепцію
-
оптимізувати поличний простір
-
оцінювати потенціал категорії і планувати її прибуток
-
оцінювати ефективність промоакцій
-
складати профілі стратегічних груп покупців
1. Сучасні методи управління асортиментом у торгівлі
-
Основні види систем управління асортиментом
-
Категорійний менеджмент: принципи, організація, методи управління. Досвід практичних рішень
-
Етапи впровадження категорійного менеджменту: реорганізація структури управління; формування товарних категорій; управління торговим асортиментом. Можливі проблеми і придбання
-
Стратегічні цілі і завдання підрозділів формування асортименту, роздрібних продажів і маркетингу в управлінні асортиментом
-
Місце і роль категорійних менеджерів в загальнофірмовій структурі управління
-
Методи мотивації та оцінка діяльності категорійних менеджерів з метою забезпечення цільових показників
2. Формування товарних категорій
-
Що таке категорія? Цілі і завдання формування товарних категорій
-
Структура категорії як основа для формування матриці
-
Ролі категорій при формуванні асортименту. Визначення ролі категорії в структурі асортименту: «комерційна», «Іміджева», «експериментальна». Формування асортиментного профілю товарних категорій
-
Визначення ролі категорії в структурі групи (генератор потоку, генератор прибутку, захисник, генератор готівки)
-
Формування структури товарної категорії. Вибір основної ознаки класифікації
-
Розробка структури товарної категорій
-
Розробка номенклатури товарних категорій
3. Методи аналізу асортименту
-
Оцінка потенціалу (прогноз продажів) товарної категорії
-
Прогнозування попиту. Методи і прийоми прогнозування
- Визначення величини і структури попиту. Прогноз продажів нових товарі
- Кореляційно-регресійний аналіз попиту
- Фактори стабільності попиту (еластичність, сезонність, взаємодоповнюючі та взаємозамінні товарні групи)
- Розуміння розрахунку методології вартості запасів (шляхів оптимізації товарних запасів), планової оборотності
- Види і технології аналізу категорії: розрахунок показників обороту, прибутковості
- Застосування методів оптимізації на основі АВС, XYZ-аналізу, технології SWOT-аналізу. Проведення комбінованого АВС, XYZ-аналізу
- Визначення неліквідного і повільнооборотного асортименту; аналіз Матриці розвитку асортиментів
- Аналіз запланованих і фактичних покупок. Збільшення коефіцієнта імпульсності
- Оцінка ефективності використання площ і віддачі товарних груп
- Ефективність введення нової позиції в категорію: способи розрахунку необхідності введення, прогнози ефективності присутності позиції в категорії
- Формування концепції прибутковості асортименту
- Аналіз структури брендів категорії; бренди-локомотиви й аутсайдери
- Розробка системи показників асортименту
4. Планування та управління асортиментом
-
Позиціонування на ринку та цінова стратегія
-
Оцінка поточної прибутковості
-
Збалансованість асортименту
-
Прийняття рішень щодо товарообігу й оборотності
-
Прийняття рішень щодо підвищення прибутковості
-
Прийняття рішень щодо поличного простору та мерчандайзингу. Ефективність планограм та сезонні рішення
-
Прийняття рішень щодо прибутку категорії
-
Прийняття рішень щодо трейдмаркетингу та рекламним акціям
-
Прийняття рішень щодо приватних торгових марок
-
Формування асортиментної концепції товарної категорії: ланцюжок створення цінності
5. Робота з постачальниками
-
Робота з новими продуктами. Оцінка пропозицій
-
Робота з новими постачальниками. Оцінка сили постачальника. Управління постачальником
-
Умови взаємодії з постачальником
-
Етапи закупівель. Закупівельні процедури
-
Оцінка ефективності роботи з постачальником
6. Аналіз категорій, огляди, стратегії та бюджетування
-
Процес контроля та перевірки роботи з категорією
-
Бізнес-процес по контролю наявності асортиментної матриці в торговому залі магазину
-
Збір даних щодо ситуації категорії. Управлінський облік. Зовнішня інформація
-
Формування бюджетів категорії
Програма
Резюме тренера
Ольга Пестрецова-Блоцька – PhD з економіки, доцент, експерт-практик з підвищення ефективності діяльності підприємств, коуч по вдосконаленню і розвитку, сертифікований бізнес-тренер, CEO консалтингової компанії «Центр бізнес-технологій ТОТ».
Консультант Європейського Банку Реконструкції і розвитку щодо організаційного та процесного розвитку малого і середнього бізнесу.
Впровадженні консалтингові проєкти за даним напрямом: побудова ефективної системи логістики; управління товарними категоріями і запасами; аналіз і оптимізація асортименту; побудова ланцюга поставок; аналіз і прогнозування попиту і багато інших.