Різдвяно-новорічні свята залишаються неодмінною частиною життя українців, навіть у складні часи. Попри третій рік повномасштабної війни, 65% респондентів не планують відмовлятися від святкових покупок. Цей показник демонструє зростання порівняно з попередніми роками (59% у 2023 році та 61% у 2022 році).
За словами Олександра Ямпольського, директора та керівника галузевої групи з ритейлу Deloitte Ukraine, навіть у таких непростих умовах український бізнес продовжує адаптуватися, створюючи унікальні пропозиції для своїх клієнтів. Це є свідченням стійкості й здатності зберігати якість.
Особливості святкового шопінгу 2024
Різниця поколінь у виборі покупок
Зумери: надають перевагу одягу, предметам для дому, косметиці та книгам.
Міленіали: фокусуються на іграшках для дітей.
Покоління X: готові витратити половину бюджету на допомогу ЗСУ.
Бебі-бумери: орієнтуються на підтримку українських виробників.
Час і бюджет святкових покупок
65% українців розпочнуть шопінг у період з 1 до 24 грудня.
57% респондентів планують витратити від 1 000 до 5 000 грн.
45% приділяють більше уваги підготовці до Нового року, ніж до Різдва.
Патріотизм і благодійність
7 із 10 українців планують спрямувати частину бюджету на благодійність, зокрема 79% – на допомогу захисникам. Серед покоління бебі-бумерів 91% спрямують кошти саме на допомогу українським військовим.
Технології у святковому шопінгу
23% респондентів готові використовувати штучний інтелект для пошуку ідей подарунків і знижок. Найвищий інтерес до ШІ серед зумерів (41%).
Раціональність і підтримка локальних брендів
41% українців обирають товари від українських виробників.
56% віддають перевагу оплаті частинами без додаткових комісій.
Більшість готові чекати на доставку з-за кордону, якщо ціна буде нижчою на 20%.
Результати дослідження Deloitte показують, що попри виклики, святковий настрій та патріотизм українців не слабшають. Святковий шопінг залишається поєднанням раціональності, турботи про ближніх і підтримки країни.
Джерело: Deloitte
Yorumlar