Категорійний менеджмент

Тренінг категорійний менеджмент

Тренер: Ольга Пестрецова-Блоцька

Замовити тренінг

Програма тренінгу (2 дні, 16 годин)

Асортимент підприємства не гумовий – це проста істина рано чи пізно стає актуальною для кожного підприємства. У тренінгу «Категорійний менеджмент» розглядаються питання раціонального формування асортименту підприємства, таким чином, щоб максимально задовольнити попит споживачів, при цьому підвищуючи загальну маржинальність підприємства і скорочуючи витрати по всьому ланцюжку управління товарним потоком.

 1. Сучасні методи управління асортиментом в торгівлі 

  • Основні види систем управління асортиментом
  • Категорійний менеджмент: принципи, організація, методи управління. Досвід практичних рішень
  • Етапи впровадження категорійного менеджменту: реорганізація структури управління; формування товарних категорій; управління торговим асортиментом. Можливі проблеми і придбання
  • Стратегічні цілі і завдання підрозділів формування асортименту, роздрібних продажів і маркетингу в управлінні асортиментом
  • Місце і роль категорійних менеджерів в загальнофірмовій структурі управління
  • Методи мотивації та оцінка діяльності категорійних менеджерів з метою забезпечення цільових показників

 2. Формування товарних категорій 

  • Що таке категорія? Цілі і завдання формування товарних категорій
  • Структура категорії як основа для формування матриці. Ролі категорій при формуванні асортименту
  • Види, типи товарних категорій; правила і процедури формування
  • Визначення ролі категорії в структурі асортименту: “Комерційна”, “Іміджева”, “Експериментальна”. Формування асортиментного профілю товарних категорій
  • Формування структури товарної категорії. Вибір основної ознаки класифікації
  • Розробка номенклатури товарних категорій
  • Розробка структури товарної категорій

3. Оптимізація структури асортименту 

  • Оцінка потенціалу (прогноз продажів) товарної категорії
  • Розрахунок основних властивостей і показників асортименту. Вплив показників асортименту на ступінь задоволеності попиту
  • Алгоритм розрахунку прогнозу продажів товару всередині категорії. На основі цього варто заглибитися в розуміння розрахунку методології вартості запасів (шляхів оптимізації товарних запасів), планованої оборотності
  • Показники ефективності управління категорією, способи їх розрахунку
  • Показники ефективності використання торгової площі, способи розрахунку необхідної площі
  • Прогнозування попиту. Методи і прийоми прогнозування
  • Кореляційно-регресійний аналіз попиту
  • Оптимізація обраного варіанту прогнозу: основи лінійного програмування
  • Визначення величини і структури попиту. Прогноз продажів нових товарів
  • Фактори стабільності попиту (еластичність, сезонність, взаємодоповнюючі та взаємозамінні товарні групи)
  • Бізнес-процес по контролю наявності асортиментної матриці в торговому залі магазину
  • Оцінка потенціалу товарної категорії
  • Розробка системи показників асортименту

4. Планування і аналіз в категорійному менеджменті 

  • Методи аналізу та оптимізації структури асортименту
  • Оцінка поточної прибутковості
  • Аналіз збалансованості асортименту. Статистика продажів, план-фактовий аналіз
  • Види і технології аналізу категорії: розрахунок показників обороту, прибутковості
  • Застосування методів оптимізації на основі АБС, XYZ-аналізу, технології SWOT-аналізу
  • Визначення неліквідного і повільнооборотного асортименту; аналіз Матриці Розвитку Асортиментів
  • Аналіз запланованих і фактичних покупок. Збільшення коефіцієнта імпульсного
  • Аналіз роботи і контроль результатів. Статистичні методи контролю процесів
  • Оцінка ефективності використання площ і віддачі товарних груп
  • Ефективність введення нової позиції в категорію: способи розрахунку необхідності введення, прогнози ефективності присутності позиції в категорії
  • Проведення комбінованого АБС-XYZ аналізу
  • Аналіз матриці Розвитку Асортиментів
  • Побудова контрольної карти процесу

5. Методи аналізу і оптимізації асортименту 

  • Методи підвищення товарообігу і оборотності
  • Методи підвищення прибутковості
  • Методи оптимізації поличного простору
  • Методи планування прибутку категорії
  • Методи оцінки ефективності промо – акцій

6. Формування асортиментної концепції

  • Вивчення потреб і поведінки цільових груп покупців
  • Складання профілів стратегічних груп покупців. “Економічно вигідний клієнт”
  • Конкурентна стратегія як основа при формуванні асортиментної політики магазину
  • Формування асортиментної концепції товарної категорії: ланцюжок створення цінності
  • Визначення ролі категорії в структурі групи (генератор потоку, генератор прибутку, захисник, генератор готівки)
  • Формування концепції прибутковості асортименту
  • Аналіз структури брендів категорії; бренди-локомотиви і аутсайдери

Залишити відповідь

X