Розпочати експорт: 10 кроків

розпочати експорт

Якщо Ви задаєтесь питанням з чого ж розпочати експорт продукції власного виробництва, зверніть увагу на наступні 10 пунктів:

розпочати експорт

Пункт 1. Можливості

Для виходу підприємства на експортний ринок в першу чергу необхідно детально оцінити свої можливості. Найперше – обсяг поставки. Необхідно провести аналіз потужності підприємства, щоб чітко розуміти, чи є сенс експорту товару взагалі, чи маєте необхідний обсяг продукції для поставки.

Наступним фактором являється якість продукту – чи відповідає він потребам ринку та відповідним вимогам країни-імпортера. Ваш продукт повинен мати відповідні сертифікати.

І, зрештою, фінансові ресурси. Аналіз фінансових ресурсів потрібен для того, щоб розуміти чи є у вас можливості швидко масштабуватись, можливість збільшувати персонал для розвитку експорту та навчати його, можливість відвідувати закордонний ринок і приймати участь у торгових виставках.

Пункт 2. Потенційний ринок

Щоб вивчити потенційний ринок, підприємець повинен розуміти, хто є основним конкурентом на ринку. Доведеться вивчати демографічні тенденції ринку, об’єми збуту, щільність населення та географічну структуру ринку. Не залишайте поза увагою бар’єри, складності, а також можливі ризики.

Пункт 3. Ціна

Перед початком перемовин з потенційними замовниками варто розібратись із ціною товару. Ціна повинна бути такою, щоб з часом була можливість утримати необхідний рівень прибутковості. Для визначення ціни необхідно розуміти базову ціну продукту, витрати на документацію, страхування. А також транспортування, визначити податки та збори та ціну роздрібного продажу.

Пункт 4. Відповідність вимогам

Необхідно знати, що кожна країна має свої вимоги при продажу товару. Потрібно взяти до уваги момент зовнішнього вигляду товару – дизайну етикетки, необхідності перекладу інформації на упаковці, її формулювання тощо.

Пункт 5. Пошук партенрів

Щоб визначити канали реалізації, необхідно спочатку зрозуміти, яким чином буде здійснюватися продаж. Є два варіанти продажу – прямий або з використанням посередників. Найприбутковішим варіантом є прямий метод, але він потребує більших інвестицій фінансового ресурсу та часу.

При прямому методі ви самостійно здійснюєте продаж на цільовому ринку, що означає неодноразову участь у виставках та інших заходів.

Інший метод – звертаєтесь до імпортерів/дистриб’юторів, агентів, експортних трейдерів, торгово-промислових палат, бізнес центрів тощо.

Пункт 6. Просування продукту

Дбайте про клієнтів! Важливо розуміти, що ваш товар повинен мати легкий доступ до публічної інформації. Найлегшим та найсучаснішим просування продуту є власний веб-сайт, на якому буде міститись актуальна інформація, переклад відповідною мовою, контакти для зв’язку тощо.

Не останнє місце займає просування продукту у соціальних мережах, де клієнт або замовник матиме можливість поставити запитання, отримати відповідну інформацію чи переглянути каталог.

Пункт 7. Підготовка до продажу

На цьому етапі вам необхідно ознайомитись з міжнародними торговими правилами. Визначити, які документи необхідні, як довго товар буде йти до замовника. Найкраще виконати письмову експортну цінову пропозицію. До неї буде входити: ціна і умови постачання, опис товару, критерії до етикетування та пакування, дата відвантаження/прибуття товару, умови платежу. Якщо говорити про умови платежу, то важливо визначити, який механізм оплати максимально задовольнить інтереси обох сторін.

Пункт 8. Документи

Від підприємства-експортера вимагається документація. Обов’язково вимагатиметься: рахунок-фактура, страхування, сертифікат походження. Якщо говорити про договір з міжнародним партнером, бажано, щоб угода була затверджена міжнародним юристом. Елементами угоди являються: територія угоди, ставка комісій, субагентів та дистриб’юторів, валюту, умови платежу, рівень відповідальності, цільові показники щодо обсягів продажу, частоту звітування та надання інформації споживачам, терміни. Також необхідно перевірити додаткові умови, якщо такі є.

Пункт 9. Страхування

Варто розуміти, що під час транспортування часто виникають непередбачувані ситуації. Необхідно захищати себе від несплати, втрати або псування товарів. Тому, вам потрібно оформити страхування вантажу. Страхування перевезення можливо зробити через страхового брокера або експедиторську компанію. Страхування захистить вас і ваш товар від непередбачуваних ситуацій, подбайте про безпеку!

Пункт 10. Репутація

Репутація важливий момент в експорті. Маючи з часом гарну репутацію ваш ринок збуту та об’єми прибутків будуть збільшуватись. Не забувайте підтримувати контакт із закордонними клієнтами, регулярно відвідуйте ринок. Перевіряйте транспортні компанії, щоб ваш товар надходив до клієнта вчасно і в гарному стані. Підтримуйте діяльність з просування продукції: проводьте рекламні зустрічі, відвідуйте торгові виставки, плануйте бюджети на рекламу. Погоджуйте план розвитку та контактуйте з іншими потенційними клієнтами ринку!


Джерело

Більше інформації – http://www.eu4business.eu/uk

Залишити відповідь

X