top of page

Як Савелій Борисович та Іван Миколайович собівартість рахували


Як Савелій Борисович та Іван Миколайович вираховували виробничу собівартість


«…Звичайно, рахувати собівартість — не жарти жартувати, але полегшити опис підрахунку — інша справа. До вашої уваги — історія про двох конкурентів та про їхній шлях до примирення…


… Завзяті конкуренти, керівники двох підприємств, виробників керамічної плитки — Савелій Борисович та Іван Михайлович — принципово по-різному підходили до питання обліку собівартості продукції. Савелій Борисович, управлінець старого гатунку, вважав за краще підраховувати виробничу собівартість методом повного обліку витрат (Absorption Costing). Іван Миколайович, молодий менеджер з «брендовим» дипломом, наголошував: підраховувати лише методом змінних витрат (Variable Costing). Іншими словами, перший включав всі виробничі витрати — і постійні, і змінні (прямі та непрямі), розуміючи, що без постійних витрат випуск продукції все одно неможливий. Другий постійні витрати в собівартість не включав, а відносив безпосередньо до звіту про фінансові результати на той період, коли вони відбулися…


…Якось раз, довелося Савелію Борисовичу відмовити замовнику. Ринкова ціна за метр плитки — 50 грн, плановий обсяг виробництва — 1 млн метрів. Сумарна собівартість реалізованої плитки — 25 млн грн, з яких 7 млн — постійні виробничі витрати. Замовник попросив 100 тис. метрів за договірною ціною 20 грн…»


Проф. Швиданенко Генефа, к. е. н. Пестрецова-Блоцька Ольга. «Бізнес- економіка: 9Z».


Хочете дізнатися більше? Замовити книгу можна за посиланням: https://www.tot.com.ua/business-book-9z

bottom of page